Történelem speciális témákban

admin
Site Admin

Re: Történelem speciális témákban

Hozzászólás Szerző: admin »

Típus: YouTube videó

Rövid leírás:
Angol nyelv
This video shows the borders and populations of each country in Europe, for every year since 400 BC.
Vassal states and colonies are not included in the count of a country's population.

Európa története (i.e. 400 - 2017). Határok és népesség.

The History of Europe: Every Year

admin
Site Admin

Rövid leírás:
Angol nyelv
This video shows the rulers of European countries, for every year since 400 BC.

Európa története (i.e. 400 - 2017). Határok és uralkodók.

The Rulers of Europe: Every Year

admin
Site Admin

Rövid leírás:
Angol nyelv
See the history of Asia unfold, every year.

Ázsia története (i.e. 100 000 - 2019). Birodalmak.

The History of Asia: Every Year

admin
Site Admin

Készítő: History Tea Time with Lindsay Holiday

Rövid leírás:
Angol nyelv
Sexuality and gender politics have differed from culture to culture and age to age throughout history. The concept of homosexuality as an identity only emerged in the 20th century. Prior to that gay and lesbian relationships and activities were commonplace but were thought of as something one did rather than part of one’s identity. There have been many historic figures who are noted to have preferred their own gender for romance and sex. Here are the stories of 5 rulers from ancient to modern times who are known to have had homosexual love affairs:
Alexander the Great (356 BC – 323 BC)
Emperor Ai of Han (27 BC – 1 BC)
Caliph Al-Hakam II (915AD-976)
King Gongmin of Goryeo (1330 – 1374)
Tsar Ferdinand I of Bulgaria (1861 – 1948)

A szexualitás és a nemi politika kultúránként és koronként különbözött a történelem során. A homoszexualitás mint identitás fogalma csak a 20. században jelent meg. Ezt megelőzően a meleg és leszbikus kapcsolatok és tevékenységek mindennaposak voltak, de inkább úgy gondoltak rájuk, mint valamire, amit valaki csinált, nem pedig mint az identitása részének. Számos olyan történelmi személyiség volt, akikről feljegyezték, hogy a romantika és a szex érdekében a saját nemüket részesítették előnyben. Íme 5 olyan uralkodó története az ókortól a modern időkig, akikről köztudott, hogy homoszexuális szerelmi viszonyokat folytattak:
Nagy Sándor (i. e. 356 - i. e. 323)
Ai Han császár (i. e. 27 - i. e. 1)
II. al-Hakam kalifa (915-976)
Gongmin goryeói király (1330 - 1374)
I. Ferdinánd bolgár cár (1861 - 1948)

LGBT Rulers of the World

LMBTQ, történelem, uralkodók, ókor, középkor, újkor, Makedónia, Kína, Európa, Bulgária, Arab Kalifátus

admin
Site Admin

Rövid leírás:
Angol nyelv

In the history of the English monarchy their have been six kings and one queen who are believed to have been homosexual or bisexual. They defied the religious, homophobic times in which they lived and many paid dearly for it. They may have worn crowns and wielded power but at the end of the day they were human too. Here are their stories...
William II Rufus (1087 – 1100)
Richard I (1189-1199)
Edward II (1307-1327)
Richard II (1377-1400)
James I (1603 – 1625)
William III (1689-1702)
Anne (1702-1714)

Az angol monarchia történetében hat király és egy királynő volt, akikről úgy tartják, hogy homoszexuálisak vagy biszexuálisak voltak. Szembeszálltak a vallásos, homofób korszakkal, amelyben éltek, és sokan drágán megfizettek érte. Lehet, hogy koronát viseltek és hatalmat gyakoroltak, de végső soron ők is emberek voltak. Íme a történeteik...
II. Rufus Vilmos (1087-1100)
I. Richárd (1189-1199)
II. Edward (1307-1327)
II. Richárd (1377-1400)
I. Jakab (1603 - 1625)
III. Vilmos (1689-1702)
Anna (1702-1714)

LGBT Kings & Queen of England

LMBTQ, történelem, uralkodók, Anglia

admin
Site Admin

Rövid leírás:
Angol nyelv

In Ancient Greece and the Roman empire homosexual relationships were an accepted and common practice. In this hyper-masculine society the male form was revered for its physical perfection while women’s virtue was jealously guarded to ensure the legitimacy of children. In Greece romantic and sometimes sexual relationships between older and younger men was seen as an initiation rite. The Romans modeled themselves after Greece in most things but had strong feelings that a roman citizen should always play the dominant, never submissive role in a homosexual relationship. Prominent citizens sought out enslaved men, prostitutes, and entertainers to fulfill their sexual desires. Enslaved boys would sometimes be castrated in an attempt to keep them docile and immature for the pleasure of their dominant male lover. Though uncommon, marriages between men were not unheard of in ancient Rome. They included many of the traditional elements of a wedding including a dowry and the man acting as the bride would wear a veil. Here are the stories of 8 Emperors of Rome whose preference for the masculine form was particularly renown.
Julius Caesar (100 - 44 BC)
Tiberius (42 BC - 37 AD)
Nero (37 - 68 AD)
Galba (3BC-69AD)
Domitian (51-96 AD)
Hadrian (76 – 138 AD)
Elagabalus (204 - 222 AD)
Constans (323 - 350 AD)

Az ókori Görögországban és a Római Birodalomban a homoszexuális kapcsolatok elfogadott és általános gyakorlatnak számítottak. Ebben a hiperférfias társadalomban a férfi alakot fizikai tökéletessége miatt tisztelték, míg a női erényt féltékenyen őrizték, hogy biztosítsák a gyermekek törvényességét. Görögországban az idősebb és fiatalabb férfiak közötti romantikus és néha szexuális kapcsolatokat beavatási rítusnak tekintették. A rómaiak a legtöbb dologban Görögországról mintázták magukat, de határozottan úgy érezték, hogy egy római polgárnak mindig a domináns, soha nem az alárendelt szerepet kell játszania egy homoszexuális kapcsolatban. A prominens polgárok rabszolga férfiakat, prostituáltakat és mulattatókat kerestek fel, hogy szexuális vágyaikat kielégítsék. A rabszolgasorban lévő fiúkat néha kasztrálták, hogy szelíden és éretlenül tartsák őket a domináns férfi szeretőjük örömére. Bár nem volt gyakori, a férfiak közötti házasságok nem voltak ismeretlenek az ókori Rómában. Ezek az esküvők számos hagyományos elemet tartalmaztak, beleértve a hozományt, és a menyasszony szerepét betöltő férfi fátylat viselt. Íme 8 olyan római császár története, akiknek különösen ismert volt a férfiúi forma iránti vonzalmuk.
Julius Caesar (Kr. e. 100 - 44)
Tiberius (i. e. 42 - i. sz. 37)
Néró (i.sz. 37 - i.sz. 68)
Galba (Kr. e. 3-69)
Domitianus (Kr. u. 51-96)
Hadrianus (76-138)
Elagabalosz (204 - i.sz. 222)
Constans (i.sz. 323-350)

LGBT Emperors of Ancient Rome

LMBTQ, történelem, uralkodók, Római Birodalom

admin
Site Admin

Rövid leírás:
Angol nyelv

In the history of the world there have been numerous royals and countless common people who preferred the romantic company of their own gender. Acceptance of this has varied by time period and by culture. Being gay was often made much easier if you were a person born to wealth and privilege. Here are the stories of 8 royals from around the world – complicated an interesting people who happened to be gay or bisexual.

Philippe I, Duke of Orléans (1640 – 1701)
Hortense Mancini (1646-1699)
Prince Henry of Prussia (1726-1802)
Princess Isabella of Bourbon-Parma (1741-1763)
Archduke Ludwig Viktor of Austria (1842-1919)
Luisa Isabel Álvarez de Toledo (1936-2008)
Lord Ivar Mountbatten (1963-)
Manvendra Singh Gohil (1965-)

A világtörténelem során számos királyi és számtalan köznapi ember volt, aki a saját nemének romantikus társaságát részesítette előnyben. Ennek elfogadása koronként és kultúránként változott. A melegség gyakran sokkal könnyebbé vált, ha valaki gazdagnak és kiváltságosnak született. Íme 8 királyi személy története a világ minden tájáról - bonyolult, érdekes emberek, akik történetesen melegek vagy biszexuálisok voltak.

I. Fülöp, Orléans hercege (1640 - 1701)
Hortense Mancini (1646-1699)
Henrik porosz herceg (1726-1802)
Bourbon-Pármai Izabella hercegnő (1741-1763)
Ludwig Viktor osztrák főherceg (1842-1919)
Luisa Isabel Álvarez de Toledo (1936-2008)
Lord Ivar Mountbatten (1963-)
Manvendra Singh Gohil (1965-)

LGBT Royals of the World

LMBTQ, történelem

admin
Site Admin

Rövid leírás:
Angol nyelv

Throughout human history there have always been men who loved men and women who loved women. But if you happened to be a monarch, you had considerably more power to do as you pleased with whomever you desired. It has always been good to be the king. Here are the stories of 7 Kings and 1 Queen of Europe. As rulers, some where good, some bad and some great. But all were human and all loved and lusted after members of their own sex.
Henry III of France (1551 – 1589)
Louis XIII of France (1601 – 1643)
Christina of Sweden (1626 – 1689)
Frederick the Great (1712 – 1786)
William II of the Netherlands (1792 – 1849)
Charles I of Württemberg (1823 – 1891)
Ludwig II of Bavaria (1845 – 1886)
Umberto II of Italy (1904 – 1983)

Az emberi történelem során mindig is voltak férfiak, akik szerették a férfiakat, és nők, akik szerették a nőket. De ha valaki történetesen uralkodó volt, akkor lényegesen nagyobb hatalma volt ahhoz, hogy azt tegyen, amit akar, azzal, akivel akar. Mindig is jó volt királynak lenni. Íme Európa 7 királyának és 1 királynőjének története. Mint uralkodók, némelyikük jó, némelyikük rossz és némelyikük nagyszerű volt. De mindannyian emberek voltak, és mindannyian szerették és vágytak a saját nemük tagjaira.
III. Henrik francia király (1551 - 1589)
XIII. francia Lajos (1601 - 1643)
Svéd Krisztina (1626 - 1689)
Nagy Frigyes (1712 - 1786)
II. holland Vilmos (1792 - 1849)
I. Károly württembergi herceg (1823 - 1891)
Bajorországi II. Ludwig (1845 - 1886)
II. Umberto, Olaszország (1904 - 1983)

LGBT Kings & Queen of Europe

LMBTQ, történelem, Európa, uralkodók

admin
Site Admin

Rövid leírás:
Angol nyelv

Regardless of your opinions on the group, the LGBT community is historically one of the most suppressed group on the planet, but ever sense the beginning of the French Revolution, the group has gradually gained more and more rights over the years that followed, leading up all the way today, this is the mapping history of the LGBT community every year.

Függetlenül attól, hogy mi a véleményed a csoportról, az LMBT közösség történelmileg az egyik legelnyomottabb csoport a bolygón, de a francia forradalom kezdetétől kezdve a csoport fokozatosan egyre több és több jogot kapott az ezt követő évek során, ami egészen napjainkig vezetett, ez az LMBT közösség történetének feltérképezése minden évben.

LGBT Kings & Queen of Europe

LMBTQ, történelem, emberi jogok

admin
Site Admin

Rövid leírás:
Angol nyelv

Society’s reactions towards homosexuality have differed throughout the course of history. At certain times in various cultures, it was regarded as perfectly acceptable, but in other cases, it has been outlawed.

Many notable royal figures have enjoyed or endured the same reactions to their sexuality along with the rest of society during their time.

Bisexual royalty in history hasn’t exactly been plain sailing. Some have been lucky enough to follow their sexuality without any prejudice while others have paid the ultimate sacrifice for their passion.

A homoszexualitásra adott társadalmi reakciók a történelem folyamán eltérőek voltak. Bizonyos időkben a különböző kultúrákban teljesen elfogadhatónak tartották, más esetekben viszont törvényen kívül helyezték.

Számos neves királyi személyiség élvezte vagy elszenvedte a szexualitásukra adott reakciókat a társadalom többi részével együtt a saját korukban.

A biszexuális királyi családok a történelemben nem voltak éppen sima ügyek. Néhányan elég szerencsések voltak ahhoz, hogy előítéletek nélkül követhették a szexualitásukat, míg mások a szenvedélyükért a végső áldozatot is meghozták.

23 Bisexual Royalty in History (Notable Bi Royal)

LMBTQ, történelem, Európa, uralkodók

Válasz küldése

Vissza: “Történelem általában vagy több évfolyam számára”